93

آشنایی با هلدینگ‌های پتروشیمی دنیا

آشنایی با هلدینگ‌های پتروشیمی دنیا
(شنبه ۱۵ آبان ۱۳۹۵) ۰۸:۰۰

بخش پنجم: هلدینگ تولید و توزیع محصولات شیمیایی راواگو

«حتی یک درخت در باغ هم برای یک شرکت خانوادگی دارای مفهوم است.»

راواگو، به مفهوم دقیق کلمه، یک شرکت خانوادگی است. این خانواده در طول 54 سال فعالیت خود از یک تیم محلی بلژیکی به یک گروه بیش از 5500 نفری از کارکنان در سرتاسر دنیا تبدیل شده است که همه آنها مانند یک روح مشترک در جهت اهداف شرکت تلاش می کنند.

با این وجود، راواگو همواره سعی کرده است که ارزش های سازمانی یکسانی را حفظ کند: تخصص حرفه ای که در ترکیب با اعتدال اخلاقی تبدیل به یکی از بهترین الگوهای اخلاقی حال حاضر دنیا شده است. همانگونه که شاخه های درخت در لوگوی راواگو منشعب شده است، اعضای وفادار خانواده راواگو به رشد خود در خارج از مرزهای بلژیک ادامه می دهد.

فعالیت ها

فروش مجدد

فروش مجدد مربوط به واحد تجارت بین الملل راواگو است که از هوش بازاری خود به عنوان ابزاری برای پاسخگویی به پویایی های سریع بازارهای جهانی و محلی استفاده می کند.

فروش مجدد راواگو از طریق شبکه دفاتر بین المللی خود در اروپا، آمریکا، MEAF و آسیا برای عرضه کنندگان و مشتریان خود در سراسر دنیا ارزش افزوده ایجاد می کند.

پورتفولیوی محصولات تولیدی این هلدینگ عبارتند از انواع پلاستیک، لاستیک های طبیعی و مصنوعی و مواد شیمیایی. اگر بخواهیم دقیق تر بگوییم بخش فروش مجدد راواگو رزین های پلاستیکی بازیافت شده و محصولات لاستیکی کلی و درجه یک را ارائه می دهد. تمرکز اصلی تولید در این هلدینگ بر روی انواع محصولات پلاستیکی است که برای آنها در بازار تقاضای بسیاری وجود دارد، محصولاتی مانند فیلم، قالب های بسیار بزرگ، مواد بادوام، حصیر و فیبر است.

بخش فروش مجدد راواگو از یک سرویس پشتیبانی بسیار مدرن و پیشرفته برخوردار است که دارای انبار جداگانه است و از امکانات ذخیره کردن، باز کردن بسته بندی ها، ترکیب کردن و بسته بندی مجدد بهره می برد. مهارت ها و دانش بازاری بخش فروش مجدد راواگو با تمرکز بر روابط بلندمدت ترکیب شده است و همین امر باعث شده است که کسب و کار فروش مجدد در این صنعت کاملا منحصر به فرد شود.

توزیع

بخش توزیع راواگو یک از بخش های خدماتی است که وابسته به سایر بخش هاست که تمرکز آن بر توزیع گسترده محصولات است، این محصولات شامل پلاستیک درجه یک و مواد خام تولید لاستیک است، ضمن اینکه محصولاتی مانند مواد اولیه سایر شرکت ها و مواد بازیافتی در داخل خود شرکت را نیز توزیع می کند. مشتریان بخش توزیع راواگو در بخش های خودرو، لوازم و تجهیزات الکتریکی، سیم و کابل و یا بسته بندی فعالیت می کنند.

این کسب و کار بر اساس قرارداد شراکت عرضه با بهترین تولیدکنندگان صنعت پتروشیمی در سراسر دنیا انجام می شود که دامنه وسیعی از محصولات با کیفیت پلاستیکی، لاستیکی و مواد شیمیایی را در بر می گیرد.

بخش توزیع هلدینگ راواگو به لطف وجود مشتریان در اقصی نقاط دنیا و دفاتر فروش محلی، توانایی این را دارد که توزیع کل منطقه را پوشش دهد و پشتیبانی فنی مورد نیاز را نیز ارائه نماید. عملکرد زنجیره عرضه همراه با ذخیره محلی باعث تحویل سریع و انعطاف پذیر محصولات به مشتریان می شود.

پورتفولیوی محصولاتی که در این بخش توزیع می شوند عبارتند از: انواع کالاها، پلاستیک مصنوعی، محصولات تخصصی، ترکیب های انحصاری، لاستیک و محصولات شیمیایی.

بخش توزیع راواگو در کانال های مختلف توزیع با نام های مختلفی فعالیت می کند.

بازیافت و ترکیب

فعالیت های تولیدی راواگو همواره یکی از مزیت های رقابتی اصلی این گروه بوده است. موسس این شرکت، راف وان گورپ[1]، که از بینش بسیار خوبی نسبت به آینده تولید محصولات پتروشیمی برخوردار بود، در اوایل دهه شصت شهر زادگاه خود (آرِندونک، بلژیک[2]) ضایعات پلیمری را بازیافت می کرد. فلسفه وی برای انجام این کار دوجانبه بود، با این کار هم می خواست خدمتی به صنعت پتروشیمی کند و هم می خواست از طریق زنجیره محصول اضافه ارزشی ایجاد نماید. وی این کار را با تجاری سازی ترکیبات بازیافت شده ای انجام می داد که می توانستند مجددا در تولید محصولات نهایی مورد استفاده قرار گیرند. در حال حاضر راواگو 18 کارخانه در آمریکای شمالی، اروپا و ترکیه دارد که مجموع ظرفیت بازیافت و ترکیب آنها بیش از 500 هزار تن است.

تخصص های تولید این هلدینگ را می توان در چهار فعالیت اصلی طبقه بندی کرد: ترکیب، بازیافت، جمع آوری ضایعات و میکرونیزه کردن.

1.       ترکیب: بزرگترین و مهم ترین فعالیت تولیدی این هلدینگ است که می تواند به شکل بهبود ویژگی های پلیمر از طریق افزودن مواد دیگر در طول فرآیند ترکیب تعریف شود؛ برخی از این محصولات عبارتند از فیبر شیشه ای، طلق، تثبیت کننده، رنگ ها و سایر افزودنی ها را نام برد.

2.      بازیافت: این هلدینگ از طریق جمع آوری، ذخیره و بازیافت ضایعات پلیمری در کارخانه های تولید خدمت پایدار و مهمی را به صنعت پتروشیمی ارائه می دهد.

3.     جمع آوری ضایعات: این فعالیت نیز خدمت دیگری است به شرکت های ثالثی که در این صنعت فعالیت می کنند.

4.     میکرونیزه کردن:یا پودرسازی شامل کاهش اندازه ذرات به یک قطر خاص است به نحوی که رزین بتواند به منظور کاربردهای مربوط به کالاهای نهایی که نیاز به خوراک های خاصی دارد مورد استفاده قرار گیرد. پورتفولیوی ترکیبی راواگو کل حجم پلاستیک های مصنوعی، انواع رزین و TPE/TPV و نیز لاستیک های مصنوعی را پوشش می دهد.

محصولات نهایی

بخش تولید محصولات نهایی راواگو به عنوان یکی از بخش های بنیادی این هلدینگ، از یک فعالیت محلی بلژیکی در دهه شصت به یک شرکت عظیم تبدیل شده که همه اروپا را فرا گرفته است. این شرکت به تولید و توزیع و توسعه محصولات تخصصی ساخت و ساز شهرت دارد و و در بازارهای اروپا، ترکیه و کشورهای CIS به خوبی شناخته شده است.

پورتفولیوی تولیدی این شرکت شامل عایق های صوتی و حرارتی، محصولات ضد آب، ساخت و ساز با محصولات خشک، مواد شیمیایی مربوط به ساخت و ساز، خاک مصنوعی، سیستم های نماسازی، فیلم و کیسه می شوند. محل تولید محصولات نهایی راواگو در بلژیک، ترکیه، یونان و روسیه واقع شده اند.

این هلدینگ در کشورهای مختلف اروپایی از شراکت استراتژیک با شرکت های بسیار مطرح در صنعت ساختمان و ساخت و ساز بهره می برد. استراتژی این شرکت در این زمینه تنوع و تکمیل است، زیرا راواگو در صنایع متنوعی دانش بازاری کسب خواهد کرد.

 تجارت

تجارت جهانی راواگو راه ارتباطی بین همه کسب و کارهای موجود در این هلدینگ و بازارهای تجارت جهانی است.

کسب و کار تجارت جهانی در هلدینگ راواگو

·        در شراکت نزدیک با عرضه کنندگان کلیدی راواگو، بر بخش عمده فروشی بازارهای تمرکز می کند.

·        روش های عرضه متفاوتی را به کانال های فعلی تولید، توزیع و فروش مجدد معرفی می کند.

·        از تخصص رارواگو در توزیع، پشتیبانی و خدمات پس از فروش استفاده می کند تا بتواند با موفقیت به بازارهای جمعی تجارت پلیمر دسترسی پیدا کند.

·        مبادلات بسیاری با عرضه کنندگان مورد اعتماد، کانال های توزیع و فروش مجدد خود راواگو، بازارهای جهانی کالا، سازمان های تجاری و موسسات مالی دارد.

اولویت های بخش های صنعتی این هلدینگ عبارتند از:

·        از مونومر استایرن و اتیلن- بوتین تا امکانات تولید  EPSو XPS

·        از پلیمرهای موجود در نقاط مختلف دنیا تا کانال های توزیع مختلف هنگامی که آربیتراژ اجازه می دهد.

·        قراردادهای با قیمت ثابت پلیمر برای مشتریان.

·        دانش بازاری در اقصی نقاط دنیا و اطلاعات مربوط به قیمت

محصولات

1.      پلاستیک ها

همه واحدهای تجاری هلدینگ راواگو (توزیع، فروش مجدد، بازیافت و ترکیب و محصولات نهایی) به نوعی با پلاستیک به عنوان مهم ترین محصول سر و کار دارند. راواگو با پوشش جامع ترین پورتفولیوی کالاها و ترموپلاستیک های مهندسی ساز، انواع رنگ ها و افزودنی ها، ترکیبات اختصاصی و بیوپلاستیک هایی که هم از لحاظ اقتصادی و هم از نظر محیط زیست بسیار مقرون به صرفه هستند، یک مدل فروش بسیار ساده و یکسویه را به مشتریان خود پیشنهاد می دهد. فروش مجدد پلاستیک های کالایی از پایه پلی پروپیلن و پلی اتیلن مانند نایلون و کشپارهای ترموپلاستیک با توزیع محصولات فنی در سرتاسر دنیا دست به دست می شود.

راواگو می تواند به عنوان بزرگترین عرضه کننده خدمات به صنعت پتروشیمی در نظر گرفته شود، زیرا با عرضه کنندگان کلیدی این صنعت به صورت بلندمدت همکاری می کنند.

لاستیک

تعهد راواگو به ارائه یک خدمت کلیدی به بازار پلاستیک جهان از طریق سرمایه گذاری استراتژیک در صنعت لاستیک جهانی انجام می شود.

راواگو بزرگترین فروشنده مجدد، توزیع کننده و بازیافت کننده مواد اولیه تولید لاستیک است و پورتفولیوی گسترده آن شامل مواد الاستومر (کشپار) و لاستیک های طبیعی و مصنوعی است.

مواد شیمیایی

تولید مواد شیمیایی دز راواگو به طور تاریخی رشد کرده است و از یک فعالیت کوچک در آغاز راه به یک واحد تجاری مستقل تبدیل شده است. امروزه ما در بخش تولید مواد شیمیایی به شکل همکاری مشارکتی در اروپا فعال هستیم. گروه راواگو نیز در طول این سال ها همواره سعی کرده است که نیازهای بازار را در نظر بگیرد و بهترین شکل ممکن خدمات به مشتریانش ارائه دهد.

مناطقی که راواگو در آنها فعالیت دارد

هلدینگ راواگو گروه پیشرو جهان در توزیع، فروش مجدد و بازیافت و ترکیب کالاهای مهندسی و پلیمرهای پلاستیک ها و لاستیک های تخصصی است. مناطقی که راواگو در آنها فعالیت دارد عبارتند از:

·         آفریقا

·         آسیا

·         اروپا

·         آمریکای لاتین

·         خاورمیانه

·         آمریکای شمالی

راواگو 230 شرکت زیرمجموعه دارد که در بیش از 55 کشور جهان واقع شده اند: هر یک از این شرکت های تابعه همواره با رشد پایدار مواجه بوده اند. از بلژیک تا ایالات متحده آمریکا و از دوبی تا هنگ کنگ این هلدینگ محصولات خود را به بیش از 40.000 مشتری در سرتاسر دنیا می فروشد.



[1]Raf Van Gorp

[2]Arendonk, Belgium

ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید

لوگو-پیام پترو

سایت اطلاع رسانی روابط عمومی

شرکت ملی صنایع پتروشیمی