93

تشریح دستاوردهای نمایشگاه لاستیک و پلاستیک(K) دوسلدورف آلمان

تشریح دستاوردهای نمایشگاه لاستیک و پلاستیک(K) دوسلدورف آلمان
(شنبه ۱۵ آبان ۱۳۹۵) ۰۸:۰۰

پیام پتروشیمی با هدف آشنایی با مهترین دستاوردهای این نمایشگاه گفتگویی را با مرضیه شاهدایی معاون وزیر نفت و مدیر عامل شرکت ملی صنایع پتروشیمی انجام داده است که متن آن در ذیل می خوانیم:

فرصت های جدید سرمایه گذاری و نیز معرفی دستاوردهای صنعت پتروشیمی ایران از بارزترین نتایج حضور در بزرگترین رویداد نمایشگاهی صنعت پتروشیمی در سال 2016 بود.

شرکت ملی صنایع پتروشیمی با مشارکت چند شرکت پتروشیمی حضوری گسترده در نمایشگاه لاستیک و پلاستیک(K) دوسلدورف آلمان که درواپسین روزهای مهرماه برگزار شد داشت وخوشبختانه با تلاش های صورت گرفته از سوی مدیران و نماینده های صنعت پتروشیمی کشورمان توانست دستاوردهای خوب و مطلوبی را ازاین رویداد کسب کند.

سه‌سالانه پلاستیک آلمان از نظر فعلان صنعت پتروشیمی جهان بهترین مکان برای پایه‌گذاری کسب‌وکار و ایجاد و رشد استراتژیک مقاصد حرفه‌ای به شمار می‌آید و بالاترین تراکم نوآوری‌ها در سراسر جهان در زمینه لاستیک و پلاستیک را می‌توان در دوره های مختلف این نمایشگاه بین المللی شاهد بود.

گفتنی است که نوآوری‌های پیشگام و تعداد بالای غرفه‌ها در بخش پژوهشی سبب شده نمایشگاه k دوسلدورف به کانونی برای ایده‌های بزرگ و تحولات آینده تبدیل شود.

امسال نیزدر این رویداد بزرگ نمایشگاهی بزرگان صنعت پتروشیمی جهان حضورداشتند و شرکت ملی صنایع پتروشیمی با هدف حضور یکپارچه و هماهنگ به صورت پاویون به همراه شرکت بازرگانی پتروشیمی و مجتمع های پتروشیمی جم، امیرکبیر، غدیر و آبادان در این نمایشگاه حضور یافته بود.


بر اساس برنامه ریزی های انجام شده درحاشیه این رویداد بزرگ نمایشگاهی مذاکراتی با شرکت های بزرگ پتروشیمی جهان به ویژه شرکت های آلمانی با هدف سرمایه گذاری های جدید و نیز انتقال فناوری انجام شد.
پیام پتروشیمی با هدف آشنایی با مهترین دستاوردهای این نمایشگاه گفتگویی را با مرضیه شاهدایی معاون وزیر نفت و مدیر عامل شرکت ملی صنایع پتروشیمی انجام داده است که متن آن در ذیل می خوانیم:

 طی مذاکره های انجام شده با شرکت های خارجی در حاشیه نمایشگاه دوسلدورف تکمیل زنجیره ارزش، به عنوان ‌پیش شرط حضور خارجی ها در پتروشیمی ایران مورد تاکید قرار گرفت در این رابطه ،واکنش شرکت های خارجی چگونه بود؟

 شرکت ملی صنایع پتروشیمی بارها اعلام کرده است که از جذب سرمایه گذاری های جدید حمایت می کند و اکنون صنعت پتروشیمی ایران با توجه به قابلیت های موجود ، آماده جذب سرمایه گذاری های جدید  در بخش های مختلف است . از سوی دیگر با شرکت ها وسرمایه گذاران خارجی جهت حضور و مشارکت در طرح های پتروشیمی چه در بالادست و چه پایین دست باید به دو مقوله یا پیش شرط انتقال دانش و فناوری و تکمیل زنجیره ارزش توجه جدی داشته باشند.

در جریان برگزاری این  رویداد بزرگ نمایشگاهی، طی مذاکراتی که با شرکت های معتبر خارجی انجام شدبسیار بر مشارکت و همکاری دو جانبه شرکت های خارجی با شرکت های داخلی تاکید شد و همچنین هر کدام از شرکا بخشی از سرمایه گذاری را تامین می کنند.

در این میان باید این نکته را مورد توجه قرار داد که نمایشگاهدوسلدورف آلمان یکی از بزرگترین و معتبرترین نمایشگاه های جهان در صنعت پلاستیک  است و شرکت های ایرانی که محصولات پلیمری تولید می کنند، در دوره های گذشته در این نمایشگاه  همواره شرکت می کردند.

 ارزیابی شما از حضور یکپارچه شرکت های ایرانی در نمایشگاه لاستیک و پلاستیک(K) دوسلدورف آلمان چیست؟

امسال برای نخستین بار شرکت های ایرانی حاضر در نمایشگاه به شکل منسجم درغرفه ای به نام غرفه صنعت پتروشیمی ایران و به صورت پاویون شرکت کردند و از این پس نیز در نمایشگاه ها به همین شکل حضور خواهند داشت.

 امسال این تجربه نشان داد که حضور یکپارچه می تواند ارزشمند بوده و دستاوردهای بیشتری را برای صنعت پتروشیمی کشورمان درپی داشته باشد وتجربه ای مطلوب را کسب کردیم.

شرکت ملی صنایع پتروشیمی نیز از این فرصت برای معرفی فرصت های سرمایه گذاری در ایران و پتانسیل هایی که در این کشور وجود دارد به منظور دعوت سرمایه گذاران برای سرمایه گذاری و فاینانس طرح ها و پروژه ها استفاده کرد و یکی دیگر از کارهایی که انجام شد این بود که یک روز به نام روز ایران در این نمایشگاه در نظر گرفته شد که به شناساندن موقعیت های سرمایه گذاری در ایران اختصاص پیدا کرد.

 

 استقبال شرکت های خارجی از غرفه ایران چگونه بود؟

شرکت های مختلفی از غرفه ما بازدید کردند و باید گفت که افزون بر شرکت های صاحب نام در صنعت پتروشیمی،خوشبختانه از کشورها و شرکت های معتبر مانند بانک ها، ‌بیمه ها، سازندگان،‌ تولید کننده ها و فاینانسورها همگی شرکت کرده بودند و ازغرفه ایران بسیاراستقبال شد.

حضور خارجی ها نسبت به پیش بینی ها دو برابر بود و در پایان شرکت های خارجی  در سخنرانی هایشان فرصت های مطرح شده برای سرمایه گذاری در ایران را تایید کردند و حتی تعدادی از آنها نیز عنوان اصلی سخنرانی های خود را درباره توسعه و آینده صنعت پتروشیمی ایران انتخاب کرده بودند.

 آیا مذاکره با شرکت های خارجی که آمادگی خود را برای حضور در صنعت پتروشیمی ایران اعلام کردند ادامه خواهد یافت؟

بر اساس آمارارائه شده از سوی مجامع معتبر بین المللی، ایران در آینده یکی از قطب های صنعت پتروشیمی در دنیا خواهد بود . پتانسیل این را دارد که به این مرحله برسد وبدون تردید مذاکره ها با توجه به شرایط موجود تداوم خواهد یافت.

لازم به یادآوری است که در حاشیه این نمایشگاه ونیز سمینار مورد اشاره 8 جلسه با شرکت های معتبر جهانی داشتیم که برخی پیش از این در تهران نیز مذاکراتی انجام داده بودند که مذاکرات با آنها ادامه پیدا کرد و برخی دیگر نیز از فرصت حضور ایران در آلمان استفاده کردند جلساتی برگزار شد.

بطور کلی باید گفت که این نمایشگاه و حضور ایران دراین سمینار دستاورد بسیار خوبی داشت که در آینده ای نزدیک با حضور سرمایه گذاران خارجی این دستاردها را شاهد خواهیم بود.

‌این شرکت ها شامل ، شرکت توتال، ‌شل،‌ سوجیتس و...  می شد که از حضور در ایران استقبال کردند.

شرکت های خارجی مذاکره کننده با ایران شامل شرکت های EPC، فاینانسور و سرمایه گذار مستقیم بودند و سرمایه گذاران خارجی می توانند در 30 طرح در دست مطالعه و 50طرح در حال اجرای پتروشیمی با همکاری مشترک با شرکت های ایرانی مشارکت داشته باشند.

این 80طرح شامل 30 طرح جدید است که در برنامه ششم پیش بینی شده است و 49.1 میلیون تن ظرفیت دارند و نیازمند39.8 میلیارد دلار سرمایه گذاری است و50 طرح در حال اجرا نیز با ظرفیت 41.3 میلیون تن نیاز به 32.3 میلیارد دلار سرمایه دارند.

 

ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید

لوگو-پیام پترو

سایت اطلاع رسانی روابط عمومی

شرکت ملی صنایع پتروشیمی