158

زبان انگلیسی چگونه موجب رشد صنعت پتروشیمی در ایران می‌شود؟ قسمت سوم

زبان انگلیسی چگونه موجب رشد صنعت پتروشیمی در ایران می‌شود؟ قسمت سوم
(چهارشنبه ۳۰ شهریور ۱۴۰۱) ۰۸:۰۰

ابزارهای مهم در رشد صنعت پتروشیمی کشورکدامند؟ لزوم استفاده از این ابزارها در این صنعت چیست؟ صنعت پتروشیمی برای تجهیز به این ابزارها چه ویژگی هایی دارد؟

   

مشغله‌های بسیار مدیران، فرصت یادگیری را از آنها می‌گیرد!

تا اینجا ما در خصوص دلایل و لزوم یادگیری زبان انگلیسی در صنعت پتروشیمی و به طور کلی سازمان‌ها صحبت کردیم اما باید به این نکته نیز توجه داشته باشیم که مدیران معمولا افراد‌ پرمشغله‌ای هستند که به‌دلیل برنامه فشرده کاری، فرصت کافی برای یادگیری و زبان‌آموزی ندارند؛ این در حالی است که ندانستن زبان انگلیسی را نقطه ضعفی در راه رسیدن به اهداف توسعه‌گرایانه و تهاجمی خود در بازار پیش‌رو که قدرت رقابت‌پذیری در سطح بین‌المللی در آن روز به روز در حال افزایش است، می‌دانند؛ با توجه به این نیاز ضروری است که موسسه‌های زبان‌آموزی بتوانند به‌صورت تخصصی به این نیاز پاسخ داده و شرکت‌ها را به سمت زبان‌آموزی سازمانی پیش ببرند.

باران از روش‌هایی بهره می‌گیرد که منطبق بر افراد بزرگسال شاغل در سازمان‌های ایرانی است. دغدغه‌های این افراد براساس هدف شرکت و جایگاه شغلی آن­ها است. از این رو باید به محیط امن یادگیری آنها توجه شود. «موسسه باران» به زمان زبان‌آموز توجه دارد. و این موضوع رادرک میکند که یک زبان‌آموز ۴۵ ساله به دلیل مشغله‌هایی که دارد، با مشکل محدودیت زمان روبه‌رو است. از همین‌رو باید میزان تمرین و یادگیری زبان‌آموز رامتناسب با شرایط او درنظر گرفت تا تجربه خوشایند و نتیجه‌بخشی را تجربه کند. در این صورت زبان‌آموز در ادامه راه زمان بیشتری را به این کار اختصاص می‌دهد و با اشتیاق کار را ادامه می‌دهد. باران قبل از اینکه هر دوره آموزشی را برای مدیران شروع کند، یک جلسه کامل نیازسنجی با آن ها برگزار می‌کند و البته واضح است که این جلسه نیازسنجی تعیین سطح نیست بلکه جلسه ای است که در آن دغدغه‌های زبان‌آموز و مدل یادگیری وی شناخته می‌شود و دلایل عدم یادگیری وی تا به این سن مورد بررسی قرار می‌گیرد .

براساس تحقیقی که موسسه باران برای معرفی در کنفرانس بین­المللی منابع انسانی (AHRD) در سال ۲۰۱۰  درباره شیوه‌های موثر یادگیری زبان انگلیسی برای مدیران ایرانی انجام داده، این موضوع دریافت شده که شرایط زبان‌آموزی مدیران ایرانی شرایط مخصوص به خود او است. «موسسه باران» زمانی در مسیر زبان‌آموزی مدیران موفق شد که شرایط، دغدغه‌ها و نیازهای آن‌ها را در سازمان‌های ایرانی را درک کرد. اگر بزرگسالی در کلاس زبان‌آموزی شرکت کند و برایش کارآمد باشد، امکان ندارد آن را رها کند. هدف زبان‌آموز و فراهم بودن شرایط برای رسیدن به آن هدف مسیر را غیر قابل توقف می‌کند. اما اگر مرکز آموزشی براساس شرایط متناسب با زبان­آموز گام برندارد، سبب می‌شود زبان‌آموز تا انتهای مسیر را طی نکند.

زمینه فعالیت و ماموریت «مؤسسه افق ارتباط بین‌المللی باران»

مجموعهای آموزشی و پژوهشی در زمینه آموزش زبانهای خارجی که در بیست سال گذشته حضور فعال و موثر در صنایع پیشرو کشور را داشته و سابقه 14 سال فعالیت بیوقفه در مناطق مختلف پتروشیمی را در رزومه خود ثبت کرده است و در این مسیر با ارائه طیف وسیعی از خدمات آموزش زبان، رشد دانش فنی صنایع، تسهیل مکاتبات برای تدارکات خارجی، تقویت تعاملات بازرگانی خارجی و مذاکرات تجاری را دنبال کرده است.

در این مجموعه نقشه راه آموزشی، پنج مرحله  است: آموزش زبان کاربردی مکالمات روزمره از پایه، زبان تجاری و بازرگانی، زبان تخصصی و فنی، زبان حرفهای برای تیمهای توسعه بازار و توسعه همکاریهای بینالمللی و نهایتاً یادگیری مستمر مرتبط با توسعه فردی.

زمانی که باران با شرکت‌های پتروشیمی کار می‌کند همواره با معیارهای بین‌المللی، اساتید خارجی و استانداردهای روز مقایسه و سنجیده می‌شود. این امر یک فرصت یاددهی یادگیری ارزشمندی را برای این مجموعه فراهم کرده است.

اگر نتیجه در مرکز توجه باشد؛ برای باران وقتی یک مدیر بتواند در یک جلسه خوب بشنود و بتواند حرف‌های که می‌خواهد بزند را بیان کند و هم‌زمان این کار را در شأن یک مدیر انجام دهد یعنی با تلفظ، بیان و انتخاب کلمات صحیح این‌کار انجام شود؛ یعنی به نتیجه مطلوب رسیده است.

ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید

لوگو-پیام پترو

سایت اطلاع رسانی روابط عمومی

شرکت ملی صنایع پتروشیمی