به گزارش نیپنا،مهندس نژادسلیم در این نشست از مدیران عامل خواست در مدت زمان مشخصی استراتژی خود را متناسب با استراتژی جدید شرکت تصویب و به شرکت ملی صنایع پتروشیمی ارسال کنند.
وی در این نشست با بیان اینکه امروز در دنیای بسیار پیچیده و متغیر کسب و کار، سازمانهای صنعتی به سرعت غیر قابل تصوری در حال پیشروی و شکستن حصارهای ناممکن ها هستد افزود: استفاده از ابزارهای علمی برای مدیریت صحیح و عالمانه لازم است و ابزار های سنتی برای مدیریت سازمان ها کارایی خود را از دست داده و در نتیجه دستیابی به رویکردها و مهارت های لازم برای حفظ مزیت رقابتی و مقابله با رقبا، با ابزارهای سنتی غیر ممکن و نامحتمل خواهد بود.
معاون وزیر نفت در امور پتروشیمی افزود: برای دستیابی به اهداف راهبردی و پاسخگویی در قبال ذینفعان و سهامداران باید همواره مراقب علائم هشدار دهنده تهدیدها و فرصت های محیطی بود تا با تصمیم گیری به موقع و صحیح و استفاده از برنامه ریزی استراتژیک مناسب دستیابی به اهداف راهبردی امکان پذیر شود.
وی افزود: برنامه ریزی استراتژیک به عنوان وظیفه اصلی مدیران سازمان باید از طریق کار گروهی و خرد جمعی و با ایجاد فضا و فرصت مناسب برای استفاده از مشارکت فکری و همکاری مدیران و کارکنان، به طراحی و تدوین مبادرت شود. چرا که اگر مدیران و کارکنان عملأ خود را در اتخاذ تصمیمهای راهبردی برای ایجاد تحول در سازمان شریک و سهیم بدانند، همکاری و همدلی بیشتری نسبت به اجرای برنامه ها نشان داده و از مقاومت در برابر تغییرات و تحولات سازمان پرهیز خواهند کرد و در نتیجه مدیریت با سهولت بیشتری میتواند در اجرای برنامه استراتژیک، به موفقیت دست یابد.
مهندی نژادسلیم گفت: برای اشاعه فرهنگ کار تیمی و به منظور استفاده بهینه از خرد جمعی و سرمایه های فکری بسیار ارزشمند بدنه سازمان، تعداد 12 کارگروه تخصصی بالغ بر 250 نفر از مدیران، روئسا و متخصصین شرکت برای مشارکت در تدوین برنامه ریزی استراتژی و آماده سازی بستر مناسب جهت پیاده سازی و اجرای آن با بهره گیری از استقرار سیستم مدیریت جامع مبتنی و منتهی بر مدل سرآمدی، تشکیل و از نظراتشان استفاده به عمل آمد و با تشکیل منظم و مدون جلسات ستاد راهبردی و کارگروه های تخصصی، فاز تدوین برنامه ریزی استراتژیک از طریق تعیین و تبیین بیانیه های مدیریت، مبادرت به تجزیه و تحلیل محیط داخلی و خارجی سازمان، استخراج و تعیین اهم موضوعات و مسایل استراتژیک، نهایتا" منجر به تعیین اهداف استراتژیک و تبیین استراتژیهای سازمان شد.
وی تاکبد کرد: انجام این کار مهم به صورت گروهی و مبتنی بر خرد جمعی، موجب شد تا تجارب و آموخته های مدیران در زمینه برنامه ریزی استراتژیک تعمیق یابد به گونه ای که با استفاده از شناخت نقاط قوت و ضعف و تهدیدها و فرصت ها و به کارگرفتن آن در ماتریس SWOT و استفاده از ماتریس فوق به منظور استخراج سیاست ها و استراتژی ها و بالاخره بکارگیری روش ارزیابی متوازن و تهیه نقشه استراتژی، چگونگی اتصال آن به برنامه ریزی استراتژیک و در نهایت تدوین مدل مدیریت استراتژیک شرکت، عینی وملموس شود.