به گزارش نیپنا، این شرکت جهت حفظ بقا، تداوم پیشرفتها و نیل به اهداف خود با توجه به چالشها و فرصتهای جدید محیطی نظیر تشدید فضای رقابتی، سیاستهای کوچکسازی دولت، ورود رقبای جدید، چالش های زیست محیطی و ورود به بخش خصوصی، در نظر دارد شیوههای مدیریتی نوین بکار گیرد.
بر اساس این گزارش، شرکت پتروشیمی شیراز در همین راستا، طرح ریزی راهبردی را به عنوان راهکاری مناسب برای شناسایی و تدوین چشمانداز، مأموریت و راهبردهای شرکت برگزیده است.
گفتنی است؛ شرکت پتروشیی شیراز در سال 1384 با هدف ایجاد یک چارچوب فراگیر در مدیریت سازمان، حرکت خود را در مسیر تعالی با بهره گیری از مدل EFQM طراحی کرد و به اجرا گذاشته است .
برای تحقق این هدف، در گام اول تیم رهبری شرکت با حضور مدیران و مالکین فرایندها تشکیل شد که مسئولیت اتخاذ تصمیمات مهم سازمان از جمله تدوین سند راهبردی شرکت را بر عهده دارند.