به گزارش نیپنا، این کتاب در 11 گروه تخصصی طبقه بندی شده و آخرین اطلاعات تخصصی و ارتباطی آنان روزآمد شده است. کتاب فوق به همت و سفارش روابط عمومی شرکت مدیریت توسعه پتروشیمی و توسط موسسه نشر سپید سان به چاپ رسیده است.
از جمله مهم ترین ویژگی های این کتاب و اطلاعات ارائه شده در آن را می توان ارزیابی قبلی تمامی شرکت های ایرانی سازنده در بخش های تخصصی توسط مدیریت فنی شرکت مدیریت توسعه ذکر کرد که با حضور در کارگاه ها و واحدهای عملیاتی آنان ارزیابی دقیقی از توانمندی های ذکر شده توسط هر شرکت به عمل آمده و بر اساس این ارزیابی، آنان را در گروههای تخصصی بانک اطلاعات شرکت قرار داده اند تا در مناقصات و قراردادهای مشاوره از آنان دعوت به همکاری نمایند.
کتاب جامع مدیریت توسعه برای دسترسی کامل و مطمئن به شرکت های توانمند ایرانی نمونه ای کامل و بی نظیر بوده و سندی پر افتخار بر رشد توانائی شرکت های ایرانی در اجرای پروژه های بزرگ و بین المللی نفت، گاز و پتروشیمی می باشد.